New York - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu

New York

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ilona

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Times Square

Dinsdag 12 augustus.
Het regent!!! Dat zijn we echt niet gewend als we wakker worden. Gisteren was het echt heel warm toen we hier aankwamen, nu is het benauwd en het regent een beetje. De tassen zijn ingepakt en staan klaar in de camper. We gevende buurvrouw nog allerlei spullen, die we niet meer nodig hebben. Wij hebben van haar een meloen gekregen. Daarna rijden we de camping af. Volgens de man van de camping zitten we vlakbij Canadream. Vlakbij voor Canadezen is toch weer anders dan voor Nederlanders. We moeten nog zeker 40 km rijden.
De camper inleveren is zo gebeurd. Dezelfde jongen, die ons de eerste keer heeft geholpen, neemt hem ook weer in. We krijgen de borg van 750 dollar weer terug en moeten nog een uurtje wachten tot we naar een skye train station gebracht worden.we worden afgezet in Richmond, vlak bij het vliegveld. Dan is het nog maar een half uurtje met de metro.
Dan zijn we weer in Urban Hideaway en zegt Ken : "welcome home", als we de trap op komen. We kletsen nog een tijdje over de reis die we hebben gemaakt.
Op de kamer leggen we eerst de spullen weg en rusten even uit. Daarna gaan we de stad in, kopen nog wat souveniertjes en eten weer bij The Old Spaghetti Factory. Daarna zitten we nog een tijdje op het dakterras en luisteren naar een man die heel mooi gitaar speelt.

Woensdag 13 augustus.
Het regent weer als we wakker worden, maar dat is niet zo erg, want we hebben toch geen plannen. We moeten de tassen weer goed inpakken, goede plannen maken voor New York en zorgen dat we vandaag op tijd op het vliegveld zijn. In de loop van de ochtend zetten we tassen beneden en gaan de stad in. Bij Blenz, een koffiezaakje met internet, drinken we koffie en plannen we een beetje wat we in New York willen doen. Die stad is groot, je kunt niet alles doen, dus moet je kiezen.
Daarna wandelen we nog een beetje door. Vancouver, kopen nog wat souveniertjes en zorgen dat we op tijd op het vliegveld zijn. Maar eerst nemen we afscheid van Ken en Eva, die toch een heel gezellig B & B hebben.
Het inchecken gaat vanzelf en voordat we het weten is het vliegtuig opgestegen en gaan we richting New York.
Het wordt wel een kort nachtje, want we halen drie uur in.

Donderdag 14 augustus.
Het is al weer licht als we landen in New York. Het is heel helder en de zon schijnt lekker. Om half zeven staan we op de grond en om half acht hebben we de duffels weer, na een lange en uitgebreide stop bij de douane.
Daarna met de bus richting Times Square. De chauffeur van de bus rijdt alsof hij vandaag nog heel veel te doen en het is spits. We weten niet wat we meemaken, van alle kanten komen auto's en alles rijdt kris kras door elkaar en toetert enz. Hier geldt het recht van de sterkste.
We kunnen pas om twee uur inchecken, maar tot die tijd kunnen we wel de bagage achterlaten. Dus gaan we eerst maar eens naar het Visitor Centre. We boeken alvast kaarten voor het 9-11 museum voor de volgende dag. De rest van de dag laten we op ons afkomen. Het lijkt wel of we van een andere planeet komen, zo hectisch is de stad. Het is druk, er is kabaal en op het moment dat je denkt dat het wel iets minder druk zal zijn wordt het nog drukker. Als we om een uur of negen op Times Square aan komen, kun je over de koppen lopen. Er is ook een demonstratie, dus ook heel veel politie op de been. Op het plein wordt het ook niet donker, maar blijft het licht van de reclames. Alles is hier groot, groter, grootst.
Als we 's avonds op de kamer zijn is het eindelijk weer stil. Het is niet alleen het kabaal en de drukte, maar ook de gebouwen. Het ene nog groter en of indrukwekkender dan de andere. Het is even wennen, maar ook weer apart en leuk.
Je hoort weleens dat deze stad nooit slaapt en dat is echt zo. Heel veel winkels zijn gewoon 24 uur per dag open.

Vrijdag 15 augustus.
Vandaag zijn we naar Ground Zero geweest. We waren erg onder de indruk. Vooral omdat de oppervlakte waarop die gebouwen stonden klein is. Wat een schok moet dat zijn geweest. Het museum is erg Amerikaans, dus mooi en goed uitgedacht en nationalistisch.
Daarna met de ferry naar Staten Island en dan vaar je langs het Vrijheidsbeeld en met terugkomen heb je een heel mooi beeld van de skyline van New York.
Daarna gewandeld door China Town en Little Italy, en dus ook op zijn Italiaans afgezet.
Na het eten nog gewandeld o.a. Langs de Apple store.
Vooral in het centrum van de stad is het altijd druk, veel geluid van taxi's, metro's, mensen enz. Dan ineens kom je weer in rustig stukje, maar echt stil is het nooit.

Zaterdag 16 augustus.
Eerst maar eens een lekker ontbijt in het hotel, daarna al weer snel op weg. Je moet hier wel een plan hebben, anders blijf je rond lopen en het is een hele grote stad.
We nemen de metro naar Brooklyn, en in de metro is er een aardige mevrouw die ons vertelt waar we het beste uit kunnen stappen. Ze stapt samen met ons uit en wijst ons de weg. Elke zaterdag worden er rondjes gefietst en hardgelopen over Brooklyn Bridge. Mensen op gewone fietsen, maar ook op racefietsen, hardlopers, joggers, plus al die toeristen op de brug. Als je er van op een afstandje naar staat te kijken is het een puinhoop, maar als je gewoon met de stroom meewandelt, heb je er geen last van.
Brooklyn is mooi en heel rustig, de stad is de laatste jaren duidelijk heel erg opgeknapt en lijkt niet op een achterbuurt. Wij kopen kaartjes voor een musical bij TKTS, een bureau dat de laatste kaarten met 50 %korting verkoopt. Je steeds alleen maar kaarten kopen voor dezelfde of de volgende dag. Wij kopen kaartjes voor Kinky Boots, op aanraden van Gert.
Daarna wandelen we weer terug naar de stad. We eten sushi en willen naar de High Line, lopen. Dat is een oude spoorlijn op een meter of vier hoog, waarvan ze een wandelpad hebben gemaakt. Het loopt van Chelsea naar het Meatpacking District.
Het is een schitterend pad, helemaal groen met bomen, bloemen en struiken. De oude pakhuizen zijn of opgeknapt ( winkels, huizen), of ze staan in de steigers.
Daarna pakken we lekker de metro terug naar het hotel, want we hebben vandaag alweer genoeg gelopen.
Even douchen en omkleden en weer naar het volgende: de musical.
Er staat al een flinke rij als we aankomen, maar we mogen al snel naar binnen. Het is een mooi theater. De musical zelf is geweldig. Goede muziek, goed gespeeld, en een leuk verhaal. De muziek is van Cindy Lauper. We zitten echt te genieten.
Als we bijna drie uur later buiten komen, kun je over de koppen lopen. We gaan in de rij staan bij Shaky Shack, en als we aan de beurt zijn eten we een hamburger met fries en een regular draft. Hier kan de Mac niet tegenop. Geen wonder dat ze hier in de rij staan voor een hamburger (Koen, bedankt voor de tip).
Daarna wandelen we wat rond en gaan heerlijk slapen.