De Rockies weer uit. - Reisverslag uit Enderby, Verenigd Koninkrijk van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu De Rockies weer uit. - Reisverslag uit Enderby, Verenigd Koninkrijk van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu

De Rockies weer uit.

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ilona

07 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Enderby

Woensdag 6 augustus.
Vandaag is het een echte rustdag. De afgelopen weken hebben we heel veel gezien, gewandeld en gereisd en dat gaat toch vermoeiend worden. We zijn gisteren hier in Golden aangekomen en het is een leuke camping. Bovendien zijn er wasmachines, ook niet onbelangrijk natuurlijk. De bedoeling is dat we eerst een uitslapen. Maar om een uur af acht zijn we toch al weer wakker. Eerst ga ik maar eens een rondje hardlopen, ik heb geen last van de lange wandelingen en we zitten in de bewoonde wereld, dus de kans dat je een beer tegenkomt is klein. Bovendien is het alweer een paar weken geleden. Maar het gaat lekker en na drie kwartier ben ik weer terug.
Daarna lekker douchen (heerlijk zo'n grote douche) en de rest van de ochtend een beetje lezen, luieren. 's Middags nog even naar de stad om boodschappen en daarna weer lezen, luieren, wijntje drinken.
Omdat de zalmtrek begonnen is, stoppen we 's avonds maar eens een lekker zalmpje in de oven. Jammer dat we geen kampvuur mogen maken.
Morgen ga ik een kratje bier verdienen, want we gaan op zoek naar een grizzly beer, die moet hier op een berg wonen. En als ik een foto van een grizzly kan maken, krijg ik van Ad Bogers een kratje Jup

Donderdag 7 augustus,
Omdat ik al vroeg wakker was, begon de dag met een stukje hardlopen. Gisteren ging het zo lekker. Daarna lekker buiten ontbijten, hoewel het nog wel fris is. Als de camper dan weer is opgeruimd, rijden we op tijd de camping af op weg naar Kicking Horse Mountain, waar diverse beren rondlopen, waaronder een grizzly. We gaan met de stoeltjes lift naar boven en komen zo in het bos waar hij zich meestal bevindt. Na een tijdje zien we hem door de bosjes schuifelen. Hij kijkt eens rond en gaat door met wat hij aan het doen is, eten. Een grizzly is geen echte vleeseter, hij eet in deze tijd van het jaar zo'n 200.000 bessen. In mensen is hij helemaal niet geïnteresseerd. Zolang ze hem maar niet bedreigen. Je kunt zien dat het een sterk beest is. We maken foto's en na een tijdje verdwijnt de beer het bos in en wij gaan ook weer weg, best wel trots op de foto's.
Daarna rijden we Golden weer uit richting Revelstoke. Zodra we de snelweg oprijden steekt er voor ons een zwarte beer over. Nu zijn we te laat om foto's te maken.
Onderweg stoppen we steeds bij dingen die mooi of interessant zijn. Er zijn verschillende boardwalks door het regenwoud. Sommige bomen stonden er al toen Columbus Amerika ontdekte.
En dan opeens houdt het hooggebergte op en zijn we uit de Rockies. De bergen zijn heuvels geworden, we zien weer boerderijen, koeien, mais enz.
In Enderby zoeken we een plaatsje op de camping. We zijn al verder gekomen dan de planning. We proberen morgen een plaatsje aan het Okanagan Meer te krijgen en daar dan 2 dagen te blijven. Want het is warm en dat blijft zo, bovendien willen we uitgerust in Vancouver aankomen.