Victoria Island - Reisverslag uit View Royal, Canada van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu Victoria Island - Reisverslag uit View Royal, Canada van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu

Victoria Island

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ilona

19 Juli 2014 | Canada, View Royal

Vrijdag 16 juli.

Het nieuwe hotel bleek toch meer gehorig dan het vorige. Onze kamer lag aan een straat waar 's nachts de jongelui langs terugkwamen van het uitgaanscircuit, plus allerlei vrachtwagentjes, die van alles kwamen halen en brengen.
Bovendien werkte het nieuws ook niet mee; mensen die net als wij heel lang uitgekeken hebben naar hun vakantie.
We zouden om half drie opgehaald worden bij een metro-station vlak bij het vliegveld, dus hadden we nog een hele ochtend om een beetje rond te kijken in Vancouver en te facetimen met Veerle.
's Middags waren we dan ook ruim op tijd op het station van Templeton en exact om half drie reed de bus van Canadream voor en bracht een vriendelijke meneer ons samen met vier "Duitse vrienden" naar de plaats waar onze camper stond te wachten.
Na een uitvoerige uitleg van een meisje over verzekering, wat wel en niet mocht met de camper, deed haar collega het nog eens dunnetjes over bij de camper. Dit in combinatie met het feit dat we best wel schrokken van het gevaarte, zorgde ervoor dat al die informatie voor een groot deel niet binnenkwam. Het had alleen nog erger kunnen worden als ze in Canada ook nog eens links gereden hadden.
Er moesten dus vóór vertrek nog een heleboel vragen beantwoord worden.
Net na vijf uur reden we het terrein af op weg naar de eerste uitdaging: met de camper de ferry naar Vancouver Island nemen. Omdat we met het gevaarte in dezelfde baan moesten gaan staan met bussen en vrachtwagens, konden we meteen om zes uur mee. Kon het zweet meteen opdrogen.
Eenmaal op Vancouver Island deden eerst boodschappen, maar na een overtocht van anderhalf uur, supermarkt en camping zoeken, was het al donker voordat we een RV Parc vonden. Het kantoortje was al gesloten, maar er hing een briefje dat je ook op de parkeerplaats mocht staan. Dus maar snel de slide-out uitgeschoven en naar bed.

Zaterdag 17 juli

's Morgens wakker worden op een parkeerplaats is heel speciaal. Na het ontbijt reden we maar snel richting Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Victoria is een stad waar de Engelse invloed nog groter is dan in de rest van Canada. Het is een prachtige stad met hele mooie gebouwen.
We doen een excursie in het House of Parliament, en boeken tickets voor de Whalewatch voor de volgende dag.
In de stad is een festival van straatartiesten en is het gezellig druk. Plotseling zien we een meisje dat zich in een glazen kubus wringt, we herkennen haar meteen, Bendy An. We hebben haar in Sydney ook gezien met dezelfde act. Als ze klaar is maken we een praatje.
We kijken nog bij andere acts en gaan daarna terug naar de camper. Daar aangekomen blijken we een bekeuring te hebben. We nemen twee parkeerplekken in bezit en hebben maar voor één betaald. Als we binnen drie dagen betalen, valt de schade mee: $32,- We weten alleen nog niet hoe.
We gaan op weg naar Thetis Lake RV parc. Het adres hadden we van Veerle en Tahmara, die hier ook hadden gestaan. Een vriendelijk meneer wijst ons de weg, langs een smal, steil en kronkelig pad. Een nieuwe uitdaging. Het lukt, zelfs achteruit inparkeren.
We zitten nog even in het zonnetje,kletsen met de buurman, zien het eerste hert en na het eten maken we een wandeling langs Thetis Lake.

• 21 Juli 2014 - 16:46

Sjaak:

Ziet er geweldig uit allemaal. Buschauffeurtje wel opletten anders is het vakantiebudget er in know time doorgedraaid. Wij hebben hier vanavond een mee eter. Eens horen wat die te vertellen heeft.
    Goede reis verder.

• 23 Juli 2014 - 09:22

Adrienne En Jozef:

hoi Kees en Ilona. Leuk om weer mee te mogen lezen over de nieuwe avonturen.Geniet ervan.