Amsterdam - Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Canada van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu Amsterdam - Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Canada van Kees en Ilona Konings - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Kees en Ilona

17 Juli 2014 | Canada, Deadman Island

-=Dinsdag 15 juli.
Na een gezellige middag en avond bij Veerle, waren we al om half acht wakker, want we moesten om half 10 de bus en iets later de Sprinter nemen, om op tijd op Schiphol te zijn. Het is maar goed dat we op tijd zijn, want het is heel erg druk. Pas na een uur en twintig minuten zijn we de duffels kwijt.
Nog even een kopje koffie, facetimen met Koen die ook in Canada is en met Veerle thuis en het grote avontuur kan beginnen. We hoeven niet lang te wachten voordat we kunnen boarden. En al heel snel zet het vliegtuig koers naar Vancouver. Iets meer dan negen uur vliegen is wel een lange zit. De reis verloopt voorspoedig, we slapen, lezen en kijken een filmpje en af en toe komt de stewardess langs met een hapje en een drankje.
Als we eenmaal geland zijn, zijn we vrij snel door de douane en als we onze duffels hebben, nemen we de Sky train naar Vancouver. De Sky train doet zijn naam geen eer aan, het is eigenlijk een metro. We stappen uit bij Waterfront Station en hebben al snel Hide Away Guesthouse gevonden. het is heerlijk weer en we wandelen langs de haven, Canada Place en door Gastown. Om tien uur Canadese tijd zijn we al 24 wakker en dus doodmoe. We vallen als een blok in slaap en.... om half twee zijn we weer klaar wakker. JETLAG. Gelukkig zijn we zo moe dat we weer in slaap vallen.

Woensdag 16 juli
's Morgens zijn we al heel vroeg in de keuken van het B + B, het ontbijt is inbegrepen, maar je moet het wel zelf klaarmaken. Daarna horen we dat we een probleem hebben: Ken heeft onze kamer vanaf donderdagmiddag verhuurt. Die ander blijft waarschijnlijk langer, dus hebben we een probleem. Ken belooft ons het probleem op te lossen en wij gaan een rondje door Stanley Park fietsen. We maken een mooie fietstocht langs het park, er zijn prachtige stranden, maar ook veel groen. We rijden ook nog naar Granville Island, een stukje Vancouver met allerlei alternatieve winkeltjes. Onderweg eten we heerlijke sushi.
Als we terug in het B + B zijn, heeft Ken bij het hotel ernaast een kamer voor ons geregeld, maar als we later op de avond gaan vragen wanneer we onze spullen kunnen komen brengen, blijken ze helemaal vol te zitten. Het meisje van de receptie is zo aardig om naar een ander hotel te bellen en daar hebben ze nog wel een kamer(tje).

Donderdag 17 juli
We zijn weer vroeg wakker, dus is het tijd om een rondje hard te lopen. Het rondje blijkt toch iets langer te zijn dan gedacht. Van al dat sporten krijg je honger, en na een fully cooked breakfast ruimen we de tassen weer in en gaan op weg naar China Town. Vancouver heeft een van de grootste Chinese wijken van Canada. We bezoeken ook nog de Chinese Tuin. Hier is alles in evenwicht ( Ying Yang) en het is er vooral heel rustig. Daarna zitten we lang op een terras en lezen over de vliegtuigramp. Dan besef je pas hoe kwetsbaar je bent.
Bij terugkomst om onze spullen op te halen krijgen we een cadeautje van Ken: een spuitbus berenspray. Hij vindt het heel vervelend, dat we moeten verkassen. We brengen onze tassen twee straten verderop en wandelen door de winkelstraat van Vancouver. We kijken in de Apple Store en Ilona koopt nog een nieuwe zonnebril.
Na het eten werken we ons reisverslag bij en gaan op tijd naar bed, morgen moeten we uitgerust zijn, want dan moeten we de camper ophalen. We hebben al gebeld en moeten eerst nog een stukje terug richting vliegveld, waar we opgehaald worden bij het Templeton Station.

• 18 Juli 2014 - 22:48

Veerle:

Hi mates!! Weer mooi verslag. Nu op naar camperverhuurder voor nieuwe huisje op wielen voor komende weken. Geniet ervan! Xx

• 19 Juli 2014 - 22:22

François:

hoi.
    blij dat jullie naar Canada zijn en niet de andere kant op.
    moet er niet aan denken ?!
    ben benieuwd naar de camperverhalen !!
    veel plezier!!François

• 20 Juli 2014 - 07:57

Hoi Fracois:

Daar zijn wij ook blij om. We zijn wel heel erg onder de indruk. De berichtgeving is hier toch harder, dan wat wij uit Nederland meekrijgen.
    Gr. Kees